mandag 13. september 2010

Etsy-Mønster

De siste dagene har jeg testet ut endel mønster fra Etsy. Deilig å få litt inspirasjon, og prøve ut andres mønster mens man jobber med egene. Noen av mønstrene er helt fantastisk kompliserte, og må ha tatt utrolig lang tid å utvikle... imponerende! Akkurat nå jobber jeg videre ned mine "langbente dyremønster, og nå hekler jeg en liten løve som skal bli noe a-la dette og dette.

Her er i allefall amigurumisene jeg har heklet i helgen
 Denne er fra mygurumi og må være et av de mest kompliserte mønstrene jeg har heklet. Så mye telling, og ikke minst knot med halen. La oss bare si at halen er kraftig amputert, jeg fikk rett og slett ikke til den tilslutt når det ble så få masker og man fortsatt skulle hekle en kombinasjon av smyg-masker (?), fastmasker og staver. Den er vel omtrent 10 runder kortere enn den egentlig skal være.

Dersom man går inn på bloggen til mygurumi finnes det også noen gratismønster, deriblant en liten shubby, rosa fisk som går veldig godt sammen med denne lille søte sjøhesten. Der er også oppskrift på et hjerte som jeg tror hadde tatt seg utrolig godt ut som uro i ulike farger.
Dette er rosieok`s funky chunky amigurumi munkey. Jeg kjøpte dette mønstret sammen med hennes blobby bird, og jeg synes amigurumisene hennes er skikkelig søte og sjarmerende, og det finnes ennå flere av hennes amigurumis jeg har lyst til å hekle, deriblant denne:
og denne søte elefanten:
Se for noen flotte bilder hun tar av amigurumisene sine, foresten.

Det var iallefall helgens hekling, og i og med at min lille guddatter akkurat har fylt ett år, så passer det jo at jeg har en liten knippe med amigurumis å gi bort. Det er koselig å gi bort noe man har laget selv, synes jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar