mandag 8. november 2010

Jeg trenger hjelp

Som jeg har fortalt tidligere i sommer, så er vi ikke så veldig glad i den sorte skinnsofaen vår, og den kommer ikke til å følge med på flyttelasset når vi flytter herfra om noen måneder. Jeg har for lenge siden begynnt å se meg etter en ny, men jeg synes det er kjempevanskelig. Aller helst vil jeg ha en hvit sofa, men jeg ser jo at det ikke er det mest praktiske, da...

Akkurat nå heller jeg mest mot en Karlstad fra Ikea


Karlstad har jo også et kjempeflott lyst grått trekk som kanskje kommer til å bli bedre venn med mine to små-ramper på 2 og 4 år..
Ektorpen er jo også fin, og billig ikke minst. Vi har jo hjørnesofa nå, og ser liksom for meg at to 3 setere skal være lettere å flytte rundt i stua enn en hjørnesofa.. eller? åh, vanskelig :)
Jeg må jo bare spørre dere da:)
Jeg regner med at mange av dere har hvite sofaer, og hvordan fungerer det for dere? blir de fort skitten og stygge? Er dere fornøyde?
Og har dere tips om andre flotte sofaer?

5 kommentarer:

  1. Jeg har ikke hvit sofa, men en grå Ektorp.
    Den var beige da vi kjøpte den, men har kjøpt nytt grått trekk til den. Vi har ofte tenkt at vi skulle bytte den ut med noe annet, men har hele tiden falt tilbake på at dette er en fin-fin barnevennligsofa. At man kan ta av trekkene er bare genialt! Og så er det også 10 års garanti på trekkene, så skulle noe skje med dem, så går det an å få nye.

    Er veldig glad i min Ektorp, og vi kommer nok til å ha den lenge, lenge ennå.

    Lykke til med valgene!

    SvarSlett
  2. Jeg har to enkle Klippan (mest fordi de er superbillige og kan lett flyttes rundt og enkelt skiftes trekk på). Kunne jeg velge uten å tenke penger sånn for en gangs skyld, ville jeg nok valgt en Karlstadvariant :) Grått er genialt når man har små barn.

    SvarSlett
  3. Nå har vi hatt ektorp sofaen i hus bare en uke, og jeg er allerede helfrelst i den! Elsker utseende og komforten. Vi har en 2 og en 3-seter, planenn var to 3-setere, men det ble ikke det :) Nå er jeg egentlig glad for at det ble som det ble siden vi har en liten vanskelig stue å møblere - ektorpen tar litt plass.
    Jeg har bestemt meg for lyse grå trekk til den, vi har 4 barn så jeg tror det er den fargen vil passe bra når man har småtroll :)
    Lykke til med sofakjøpet!

    SvarSlett
  4. Tusen takk for tips! De er til stor hjelp, skal jeg bare si dere:)Jeg har jo kjempelyst på hvit sofa, men Lys grå er jo også kjempelekkert! og det er nok det som er det smarteste for oss som har små barn! jeg tror kanskje hvitt bare ville blitt et irritasjonsmoment i grunnen.

    SvarSlett
  5. Jeg har en gammel sofa i min lille leilighet. Den har tilhørt mine besteforeldre, noe jeg arvet. Den er ikke veldig gammel, men litt. Min sofa er i en farge mellom rosa og lilla. Jeg liker den godt. Jeg tror nok aldri jeg kunne ha brukt en hvit sofa. Jeg tror jeg konstant hadde tenkt tenkt hvis jeg søler noe på den he he. For det hadde hvert typisk meg hvis jeg hadde hatt en lys sofa, at noe slikt skjedde he he:P Jeg har vel egentlig ingen tips om sofa men jeg tror nok ikke jeg hadde valgt lys hvis jeg hadde barn (eller du bor med en som meg):P

    SvarSlett