torsdag 17. februar 2011

Something old


Lappetepper er jammenmeg fine, men dette teppet er ekstra spesiellt. Det har bodd hjemme hos min mamma og pappa så lenge jeg kan huske. Det er min oldemor (som bare var noen mnd unna å bli 100 år) som har heklet det, og nå har det "flyttet" hit hjem til oss.

Det er kanskje litt slitt i kantene, og har kanskje heller ikke de mest matchende fargene, men jeg synes allikevel at det er kjempefint:) og selvfølgelig veldig spesiellt siden det er etter min oldemor.


Vatteppet over er faktisk kjøpt på Epla hos Retro

6 kommentarer:

  1. Min oldemor heklet også et slikt teppe, det bor hjemme hos bestemoren min. :) Dessverre var hun lite begeistra for trådfesting, så vi oppdager stadig vekk steder det holder på å falle fra hverandre.... :)

    SvarSlett
  2. Vidunderlig, akkurat som et ekte oldemorsteppe skal være, litt ymse farger her og der, man tar hva man har, det var jo hele vitsen :-)
    Artig forresten med teppe i oldemorsruter etter sin oldemor...

    Min bestefar var også kun noen måneder fra å bli 100. Forskrekkelsen var faktisk stor da han ikke ble det - etter 99 kommer 100, liksom - vi skulle jo ha hundreårsfeiring... 99 år og 9 måneder var sikkert helt greit for bestefar, tror jeg.

    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  3. Bestemorruter og lappetepper var jo egentlig en måte å få brukt opp litt rester og da var vel fargekombinasjonene der etter. Og når det er oldemor som har laget det, så betyr det jo litt ekstra. :)

    SvarSlett
  4. Åh, det er en fantastisk gave å få!
    Jeg fikk også et slikt teppe nylig etter min farmor som døde for nesten 20 år siden. Det har ligget på loftet hos min onkel i alle de årene.
    Nå erdet i bruk hver dag, og jeg kan sende min farmor en liten tanke:)

    SvarSlett
  5. Så fint teppe! Og bare tanken på at i hver ei maske ligger din oldemors tanker mens hun holdt på... Det grønne vatteppet erogså nydelig. Og digger de uglene under her :)

    Marit

    SvarSlett
  6. Härlig tapet! Underbara färger :)

    SvarSlett