mandag 16. august 2010

Tidenes brukt-funn

Av og til tror jeg at folk ikke vet hvilke skatter de har liggende. I sommer kom jeg ved en ren tilfeldighet over noen som skulle selge inventaret i et leilighet i et stort, sjarmerende, gammelt hus som hadde stått tomt en stund. Når jeg kom dit, var det meste allerede solgt, men etter min mening var de fineste skattene igjen. De som hadde vært før meg ville ha nye, plettfrie saker, mens jeg elsker som kjent gamle, slitte saker som allerede har levd ett liv. Jeg var med andre ord i ekstase. For bare 300 kroner fikk jeg et hjemmelaget hvitt avlangt bord med bladhylle, et hjemmesnekret blått nattbord som har vært malt flere ganger, og to små-bord i teak.... Lykke!
Bildet på bordet er av min farmor som ung, og i bakgrunnen ser dere min mindre elskede sorte skinnsofa.
Jeg vet disse bordene har ett eller annet lurt navn som jeg ikke husker.. kanskje dere vet?
Siden jeg ikke har råd til en jielde lampe, står min lille IKEA kopi på bordet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar