mandag 13. september 2010

Lapper

Som en avveksling fra amigurumi-hekling, og for å få brukt opp litt restegarn, synes jeg det er skøy å hekle lapper. Mønstrene på disse lappene er fra en bok jeg kjøpte for en stund siden som heter  Beyond the square- crochet motifs, og er en må-ha- bok for alle som er glade i å hekle lappe-tepper.

Hva jeg skal bruke disse lappene til, har jeg ikke funnet ut av enda, men noen av lappene (som den store orange og rosae nede i hjørnet) er store nok til å bruke til grutekluter. Jeg tenker også at et lappeteppe med ulike lapper hadde blitt fancy. Jeg tror jeg så det i et blad en gang (kan det være rom123?), men da var det lager av duker o.l tror jeg. Det var i allefall kjempestilig. Med min tålmodighet til slike store prosjekt, så kommer dette sannsynligvis aldri til å skje, men jeg synes så absolutt det er morsommere å hekle en haug med ulike lapper en tilsvarende mange like lapper... inntil videre skal disse bare få ligge og se fine ut i bunnen av heklekurven :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar