fredag 24. september 2010

Alan Dart

Er det noen amigurumi-mønstre som virkelig "blows my mind", så er det Alan Darts kreasjoner. De først å fremst veldig virkelighetstro, og samtidig utrolig kompliserte, og må ta månedsvis å utforme. All respekt til denne mannen med andre ord, for det er altså en mann, og en mann som både strikker og utvikler mønster er ikke hverdagskost i amigurumi-verdenen. Det beste av alt er at man faktisk kan kjøpe mønstrene hans på hjemmesiden http://www.alandart.co.uk/.
Mønstrene hans er strikket, ikke heklet, og selv er jeg mest komfortabel med å hekle mine amigurumis og synes jeg får best resultat slik. Men kanskje noen av dere behersker strikkepinnen bedre enn heklenåla, og da er dette kjempeflotte amigurumis å lage. Dersom jeg skulle ha strikket bare en av disse, skulle det ha vært Noas ark:)


3 kommentarer:

  1. wow, aldri hørt om før. For en galning med strikkepinnene!

    SvarSlett
  2. Ja, tenke seg til at det går ann å lage slike innviklede mønster, da:)

    SvarSlett
  3. Wow, vill ikke sittet på siden av han med mine strikkepinner iallefall ;)

    SvarSlett